Klienci, u których zainstalowano liczniki zdalnego odczytu mogą skorzystać z portalu lub aplikacji mobilnej dzięki którym mogą obserwować swoje zużycie energii elektrycznej.

Portal mój licznik

Aby skorzystać z portalu mój licznik należy uruchomić przeglądarkę internetową, a następnie w pasku wyszukiwania wpisać adres: mojlicznik.energa-operator.pl

Po poprawnym wpisaniu adresu powinna wyświetlić się strona logowania/ rejestracji:

Będąc na stronie należy upewnić się czy zaznaczona jest opcja „rejestracja konta” po prawej stronie witryny internetowej.

Następnie wpisujemy numer PPE, numer licznika, numer PESEL lub NIP oraz akceptujemy regulamin.

Numer PPE oraz numer licznika można znaleźć na każdej fakturze za energię elektryczną w zaznaczonych poniżej miejscach:

Jeżeli wprowadziliśmy poprawne dane wyświetli się nam strona zakładania konta, na której musimy podać nasz adres e-mail oraz hasło, które używać będziemy do logowania się w serwisie.

Po wypełnieniu formularza na podany przez nas adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link nasze konto powinno być już aktywne.

Po aktywacji naszego konta możemy się na nie logować ponownie poprzez portal mojlicznik.energa-operator.pl

Jednak będąc na stronie musimy zaznaczyć opcje „za pomocą konta” zaznaczoną strzałką na obrazku poniżej

Po zalogowaniu ukarze się nam strona naszego licznika.

Na portalu znajdują się przyciski „Licznik”, „Zużycie”, „Wytwórca”, „Moje konto” oraz rozwijane menu z licznikiem do wyboru.

Po kliknięciu w przycisk „Licznik” możemy zobaczyć takie dane jak: ostatnie odczyty licznika, planowane przerwy w dostawie oraz podstawowe dane o liczniku.
Pod przyciskiem „Zużycie” możemy zobaczyć wykres zużytej oraz oddanej energii. Możemy też przeprowadzić symulację kosztów.
Pod „Wytwórca” zobaczymy tabelę produkowanej energii elektrycznej.
Pod przyciskiem „Moje konto” kryją się ustawienia naszego konta, w których między innymi możemy zmienić nasz adres e-mail oraz hasło ale także możemy dodać inny licznik, aby mieć dostęp do danych tego licznika.

Aplikacja mobilna

Aby skorzystać z aplikacji mobilnej mój licznik musimy wyszukać ją w aplikacji „Sklep Play” (Android) lub w aplikacji „App Store” (IOS) wpisując „mój licznik” w wyszukiwanie.

Klikamy zainstaluj i czekamy na pobranie i instalację aplikacji.

Gdy aplikacja zostanie już pobrana uruchamiamy ją poprzez ikonę na naszym ekranie głównym.

Po uruchomieniu aplikacji wyświetli nam się takie okno:

Jeżeli posiadamy już konto założone przez stronę internetową mojlicznik.energa-operator.pl możemy zalogować się poprzez nasze dane logowania.

W przeciwnym wypadku klikamy „Zarejestruj się” u dołu okna aplikacji alby wyświetliło nam się okno rejestracji widoczne poniżej.

Wpisujemy numer PPE, numer licznika, numer PESEL lub NIP nasz adres e-mail którym będziemy się logować, nasze hasło potrzebne do zalogowania oraz akceptujemy regulamin.

Numer PPE oraz numer licznika można znaleźć na każdej fakturze za energię elektryczną w zaznaczonych poniżej miejscach:

Po rejestracji pocztę e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny, w który należy kliknąć aby aktywować utworzone konto.

Po aktywacji konta możemy się zalogować wpisując dane logowania (adres e-mail oraz hasło) w pierwszym okienku aplikacji z drugiego obrazka w tym poradniku.

Po zalogowaniu ukarze się nam okno widoczne poniżej.

Na górze okna można wybrać swój licznik, jeżeli dodaliśmy do konta więcej niż jeden.

Poniżej znajduje się MENU kolejno: Licznik, Zużycie, Wykres, Moje konto.

W każdej z zakładek MENU zawarte są dane wybranego przez nas licznika. Liczniki można dodawać poprzez ostatni opcje MENU „Moje konto” wybierając opcje „Moje PPE” a następnie klikając w + w prawym górnym rogu aplikacji.

UWAGA: portal jest rozbudowywany, aktualnie dane są dostępne dla ok. 80 proc. klientów, u których zamontowane są liczniki zdalnego odczytu.